Pagina's

zaterdag 11 februari 2012

Brunssum knalt Sittard (Teigetje) in de degradatiezone

Hoelang is het geleden dat Brunssum met 1-9 een uitwedstrijd (of thuiswedstrijd) won? Ondergetekende moest er lang over nadenken en kwam er gewoonweg niet uit. Het is in ieder geval al heel lang geleden. Voor de wedstrijd werd er door de Brunssummers gemijmerd dat er enkele jaren in Zitterd op tafel 1 werd gebald. Nu op tafel drie (met naast ons Brunssum 3) spelen we al een hele tijd geen hoofdklasse meer, maar konden we na afloop ons geluk niet op met een stand van 1-9. Dat was echter van korte duur; overal stond de stand nog op de borden, maar de stand achter onze tafel werd snel geƫlimineerd naar de brilstand.
Was het de geblesseerde Hans 'Teigertje' Frings die geblesseerd toch nog het scorebord kon omdraaien? Dat moet wel want zijn teamgenoten op Jeroen Peters na, waren snel in de catacomben (en de buitendeur) verdwenen.
Terwijl Ron Heesbeen, onze Winnie, de kans had om de hele tent in Zitterd over te nemen (hij stond gewoon als Brunssummer een lange tijd bardienst te draaien) liet hij een klein steekje vallen. Dat was echter geen smet op de dag. Het was ook dan niet makkelijk om de speler van de week te kiezen. Ron speelde sinds lange tijd vrijuit en hierdoor liet hij zijn daadwerkelijke spel zien. Fabian 'de Giant' pakte 'gewoon' drie overwinningen, maar zag 'zijn' *oda winnen ;(  Hierdoor werd er  in Sittard unaniem (op een enkele duitser na) gekozen om Winnie tot man of the match te kronen. Het was bijna een perfect weekend, waar we nu een maand op mogen gaan teren. De competitie maakt plaats voor het carnaval. Teigetje bedankt voor de punten!

4 opmerkingen:

Teigetje zei

Leon, ondanks dat een paar potjes op het randje waren, is de 1-9 niet onverdiend. Ik was er mentaal en ook "materiaaltechnisch" helemaal klaar voor, helaas liet mijn fysieke situatie me in de steek. Bij jullie zal ik mijn best doen er bij te zijn, en zal dit niet nogmaals gebeuren. Moet bekennen dat ik als ex-teammate als troost heb dat jullie in dit geval met de overwinning aan de haal gingen...

de Reus zei

Leon, ik zie toch weer frustraties bij je naar boven komen als het over "wederom" een overwinning van Roda JC gaat. Een zeer zwak en matig Fortuna kan hier natuurlijk niet tegen op. Dat is logisch sprak ooit een legendarisch nummer 14.
Daarnaast natuurlijk een goede pot met een klasse resultaat. Even graven in de historie kom ik een 10-0 overwinning op de Meppers (o wat spreek ik dit nog eens graag uit) 3 seizoenen geleden.

Unknown zei

Waar zou ik zijn zonder jouw inbreng en geheugen, Fabian. Ik heb begrepen dat Roda wederom oogstrelend speelde (in ieder geval zo goed dat je warm werd op de tribune).
Desalniettemin waren we gisteravond even koploper, das nog langer geleden...dan de overwinning tegen Meppers (das toch geen ovewinning;)

Vedette zei

Kort verslagje:

Met de gebruikelijke opstelling traden we aan tegen Red Stars. We hadden te maken met een Ernest die alles raak sloeg, al lag dat ook aan ons. Voor alle drie lagen hier kansen die we niet wisten te benutten. Huub had zijn dag niet en we wisten tegen hem alledrie een punt te pakken. Arie deed wat hij het beste kan, het spel van de tegenstander lam leggen. Het matige spel van de dag was niet terug te zien in de dubbel, die door Dennis en Peter eenvoudig werd gewonnen. Een 5-5 was realistischer geweest, maar helaas. Thuis tegen Megacles moeten toch punten worden gepakt om mee te doen voor de titel.