Pagina's

vrijdag 8 februari 2013

Bond legt klacht naast zich neer

De klacht van ondergetekende over het niet verstrekken van een D-licentie is door de Limburgse bond naast zich neer gelegd. Er wordt niet of nauwelijks ingegaan op de opmerking die ik maakte dat er geen officieel schrijven is geweest dat nieuwe regelgeving aan zou geven, m.b.t. het verkrijgen van een hogere licentie. Ik beraad me of om de prijs terug te sturen naar de bond of een stapje hoger te gaan en de klacht neer te leggen bij de landelijke tafeltennisbond. De uitspraak betekent dat ik geen NK meer zou kunnen spelen, waar ik ontzettend van baal.

Lees onderstaande brief van de secretaris:

 

Van uw bezwaar met betrekking tot het niet verlenen van een D-licentie aan u, heb ik kennisgenomen en wil daar graag als volgt op reageren.

Het behalen van het Limburgs kampioenschap in de 2e klasse is weliswaar een mooie prestatie waarvoor ik u nog van harte wil feliciteren, maar draagt niet bij aan extra ratingpunten voor het toekennen van een D-licentie.

De indeling voor de Limburgse kampioenschappen 2013 was niet gebaseerd op licenties maar op competitierating. Daarom is de gestelde regel op de website van de afdeling Limburg hier niet van toepassing. Die regel heeft betrekking op een licentie-indeling.

Voor het behalen van een D-licentie moet u twee competitierondes achter elkaar minimaal 415 punten behalen. In de voorjaarscompetitie 2012 behaalde u 367 punten en in de najaarscompetitie 2012 behaalde u 363 punten.

Tijdens het LK 2013 kon de bondsvertegenwoordiger u extra punten toekennen voor uw persoonlijk behaalde resultaat. Als dit al zou zijn gebeurd, dan zouden ook die extra punten u niet op een rating van 415 punten hebben gebracht. Daarbij zou u ook nog in een volgende competitieronde 415 punten moeten behalen om in aanmerking te komen voor een D-licentie.
                                                                
Tot mijn spijt moet ik u teleurstellen in uw poging om de begeerde licentie te verkrijgen.
Ondanks deze tegenvaller voor u,  hoop ik toch dat u uw plezier in de tafeltennissport blijft behouden en wens u veel succes in de komende wedstrijden.

Tot zover de secretaris en zijn verweer...

1 opmerking:

guus zei

Onzin. De bond snapt hun eigen regels niet..
Als je meer dan 70% van de wedstrijden speeld en 1 seizoen boven de norm speeld krijg je die licentie.
Ik vraag me wel af hoeveel punten je krijgt voor het winnen van die klasse.