Pagina's

maandag 16 februari 2009

Vele spelers, weinigen die spelen

Er zijn bepaalde rituelen die ik verricht door de week. Zo leef ik vrijwel altijd toe naar de zaterdag om te kunnen spelen. Op zondag ga ik de sites van de clubs in Limburg langs om te kijken wat andere teams hebben gepresteerd, maar ook om de visie te lezen over onze mooie sport- de column van Frank.
Dit keer een stelling waarin er wordt aangegeven dat sommige teams met lees wel: 7 teamleden die op een zaterdag allemaal verhinderd zijn om te spelen. Ik vind het ronduit belachelijk dat je zomaar bijna een voetbalelftal kan opstellen voor een gering aantal wedstrijden en toch niet kan spelen, buiten de overmacht om.

Zo gebeurde het een tijdje terug toen we nog in de eerste klas speelde, dat we thuis tegen een team speelde waartegen we wonnen met 7-3, maar in de return moesten zoeken wie onze tegenstanders waren. Drie nieuwe lottoballen als tegenstander. Dat vind ik enigszins competitievervalsing. Natuurlijk kan het zo zijn dat je niet alles kunt spelen, dat heb ik ook; ik heb een familie, werk ook wel eens in het weekend. Maar meerdere weken achter elkaar niet spelen, dat is voor mij een crime.

Ik vind ook dat de competitie opzet mag veranderen. Maximaal vijf spelers, om blesssures op te vangen of verhindering moet genoeg zijn. Niet meer spelenm tegen een elftal aan spelers, waar er plotseling nog een 'sterke' speler uit de hoge hoed wordt getoverd, die de competitie kan beĆ­nvloeden

3 opmerkingen:

de Frater zei

Goed stukje van de ACL Frank. Het is inderdaad van de zotte dat een 8 mans-team (Na een bezoekje aan hun site tel ik zelfs 9 mensen) uitstel moet aanvragen. Met wat voor een instelling zijn die gasten van Red Stars dan aan de competitie begonnen, vraag ik mij af? Moest je eens bij een andere sport proberen, ik denk dat andere bonden dit niet eens zouden pikken. Dit leidt alleen maar tot competitie vervalsing. Leuk voor de andere teams in die poule, eigenlijk een soort Russisch Roulette, je weet nooit in wat voor opstelling Red Stars 4 nu weer speelt.
De Frater kan het plan voor maximaal 5-mans teams alleen maar toejuichen, ook al is dit het laagste team.

Wees gegroet
Frater Venerius

Anoniem zei

Tis idd een goed stukje, maar durft de competitieleider de stap te nemen om de teams in aantal te beperken? Ik denk dat er dit keer een weloverwogen besluit moet komen waarin ook de hoofdklasse teams in worden betrokken..

greetz Leon

Anoniem zei

ik bedoel natuurlijk het aantal mensen binnen een team,
hierdoor is de kans ook weer groter dat er meerdere teams kunnen deelnemen binnen de competitie