Pagina's

zondag 15 januari 2012

Terugblik of vooruitblik...ik weet het niet

De LK zit erop. Ik weet werkelijk niet of ik het over de negatieve zaken wil hebben, met onevenredige poule-indelingen (in een poule de nummers 1,2,3, van vorig jaar en daarbij nog de uiteindelijke winnaar Niek Boymans bijvoegen), slechte ballen en uitschakeling (wederom by the way niet te lezen op de website van de bond, want daar staan de uitslagen van de jeugd die zaterdag speelde ook nog niet op. Gezien dit internettijdperk leeft de bond waarschijnlijk nog in het stenen tijdperk. Hoe moeilijk kan het zijn om deze gegevens te plaatsen??).
Of over een nieuwe opzet waar ik over heb zitten praten met Huub Thijsen van Red Stars. Ik denk dat ik het laatste maar kies. Ik had het over de teloorgang van de sport, afgelopen keer op tafeltennis.nu, dan is het ook goed om te kijken hoe het dan wel zal moeten. Er MOET gewoon wat gebeuren om het tafeltennis voor de kinderen aantrekkelijker te maken en de sport levend te houden.
Mijn hart maakte een sprongetje toen ik las over Babyping. Het initiatief waarbij peuters op een speelse manier kennismaken met de sport. Zeker, nu mijn dochtertje van drie met de tafeltennisplank door de woonkamer rent. Dat lijkt me een fijn event voor de kinderen.
Maar de spelende beginners moeten mijns inziens veel te ver reizen (en te vaak) waardoor de kans groter is dat de spelers en ouders afhaken (want die moeten toch maar effe rijden en begeleiden). Misschien, Huub Thijssen en ik zagen het idee al voor ons, moeten er 'competitiedagen' worden georganiseerd waarbij de beginners meerdere teams ontmoeten op een zaterdag of zondag. Dat maakt de competitie niet langdradig, je speelt bijvoorbeeld 1 keer per maand, het scheelt ouders en clubs benzinekosten, en kan het uiteindelijk tot een feest maken, waarbij frietjes voor alle kinderen het feest completeren.
Zo maar een idee, om niet alleen te spuwen, maar ook bij te dragen aan de mooie sport die tafeltennis is, ook na een bagger uitschakeling ;)

3 opmerkingen:

Roy Voncken zei

Dat komt eigenlijk gewoon neer op een team toernooi toch? Iets wat in Amerika (en waarschijnlijk ook andere landen) al een tijdje wordt gedaan. Kan zeker werken!
Voor de reguliere competitie voor wedstrijd spelers: het moet korter en strategischer. Zoals de opzet in de ere-divisie. Mijn inziens zou dit het een stuk spannender maken en is het niet "even" je eigen drie potten afmaken en "jullie dubbelen maar deze keer". Nog 1 idee, een wedstrijd in het weekend: 's morgens of 's avonds, maar s.v.p. niet midden op de dag. Dan ben je de hele dag kwijt en dat is voor de wat minder fanatieke spelers te veel van het goede kennelijk.

Gezien het feit dat je gestopt bent met freelancen voor het LD, toch leuk om te zien dat je nog aan het schrijven bent over deze prachtige sport Leon!

Groeten, Roy Voncken

Anoniem zei

Hallo Roy,
leuk dat ik je lags deze weg 'spreek' Hoe is het met de fotografie? Doe je nog wat voor het LD?
groet Leon

Roy Voncken zei

Na de zomer heb ik erg weinig gefotografeerd en ook vrijwel geen opdrachten meer gedaan. Ben het nu weer aan het oppakken, heb een aantal opdrachten komende tijd. Waaronder het NK en het WK Tafeltennis voor Tafeltennisactua.be/tafeltennis.nu. Wellicht dat het LD tevens interesse heeft om daar foto's van af te nemen - ga binnenkort nog eens contact opnemen.
En jij dan?